Art & Documentation

<<< BACK / WSTECZ    

Łukasz GUZEK, "Funkcja dokumentacji w sztuce współczesnej." / "The function of documentation in contemporary art." Bibliografia - Biblography


Ankersmit, F. Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Kraków 2004.

Ankersmit, F. "Sześć tez o narratywistycznej filozofii historii." W: Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Kraków 2004.

Borowski W. "Pseudoawangarda," Kultura, nr 11 (1975).

Bürger, P. Teoria awangardy, Kraków 2006.

Guzek, Ł. "Sposób użycia pojęcia kontekstu przez Josepha Kosutha i Jana Świdzińskiego." W: Wokół sporów o definicję sztuki. Miejsce konceptualizmu, kontekstualizmu, i sztuki pojęciowej w historii sztuki najnowszej, Gorzów Wielkopolski 2009.

Guzek, Ł. Sztuka instalacji, Warszawa 2007.

Kostołowski, A. "Szkice do programu sztuki etycznej." W: 70-80 Nowe zjawiska w sztuce polskiej lat siedemdziesiątych. Teksty koncepcje, Sopot 1980.

Lachowski, M. Awangarda wobec instytucji, Lublin 2006.

Lyotard, J. F. "Foreword: after the words." W" J. Kosuth, Art after Philosophy and After, Cambridge, London, 1991.

Nader L. Konceptualizm w PRL, Warszawa 2009.

Pawłowski, T. Tworzenie pojęć w naukach humanistycznych, Warszawa 1986.

Porębski, M. "Dyskurs," Tygodnik Powszechny, nr 19 (2001).

Świdziński, J. Sztuka, społeczeństwo i samoświadomość, Warszawa 2009.

Świdziński, J. Sztuka i jej kontekst, Piotrków Trybunalski 2009.

Tadeusz Kantor z archiwum galerii Foksal, red. M. Jurkiewicz, J. Mytkowska, A. Przywara, Warszawa 1998.

Woźnica, M. "Konceptualizm a kontekstualizm." W: Żywa Galeria. Łódzki progresywny ruch artystyczny 1969-1981, red. J. Robakowski, Łódź 2000.

http://www.swidzinski.art.pl

*

Elżbieta WYSOCKA, "Re-enactment, czyli niekonserwatywna konserwacja sztuki performance." / "Re-enactment: i.e. a non-conservative conservation of the performance art." Bibliografia - Biblography


Phelan, P. Unmarked: The Politics of Performance, New York 1993.

E. Mattes, F. Mattes, "Re-enactment of Marina Abramović and Ulay's Imponderabilia," http://www.reakt.org/texts/reakt_7_imponderabilia.pdf

"Echoes of Art: Emulation As a Preservation Strategy," Solomon R. Guggenheim Museum, 8.V.2004, http://www.variablemedia.net/e/echoes/morn_text.htm#after_intro

http://www.seveneasypieces.com/

http://variablemediaquestionnaire.net/

http://www.variablemedia.net/e/echoes/index.html

*

MagdaLena STRZAŁKOWSKA, "Ethosoficzne przesłanki estetyki Bogusława Jasińskiego." / "Ehtosophical reasons of Bogusław Jsiński's aesthetic." Bibliografia - Biblography


Jasiński, B. "Dialog," [niepublikowany].

Jasiński, B. "Zasłyszenia," [niepublikowany].

Jasiński, B. Estetyka po estetyce. Prolegomena do ontologii procesu twórczego, Warszawa 2008.

Jasiński, B. Tezy o ethosofii = Theses on Ethosophy, Olsztyn-Warszawa 1992.

Jasiński, B. Zagubiony ethos, Warszawa 1994.

Jasiński, B. Istnieć znaczy tworzyć, Warszawa 1986.

Jasiński, B. Sztuka?- Tylko wtedy, kiedy jestem, Warszawa 2009.

Jasiński, B. Filozofia XX wieku: od buntu rozumu do pokory istnienia, Warszawa 1990.

Jasiński, B. "Fragment," Twórczość, nr 8 (2007): 69-79.

Jasińska, A. i R. Siemieńska, Wzory osobowe socjalizmu, Warszawa 1978.

Marks, K. "Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 r." W: K. Marks, Dzieła, tom 1, Warszawa 1960, s. 547.

    Sztuka i Dokumentacja

<<< BACK / WSTECZ